Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

zaterdag 1 oktober 2011

Psychometrie zelf leren 1


 Helderziendheid 1: definitie en voorbeeld
Met helderziendheid bedoel ik geen kaartleggen, I Tjing, pendelen, astrologie, wichelroede, kabbala, numerologie...
Psychometrie is het opdoen van indrukken door pure helderziendheid bij zien of aanraken van een voorwerp, het vertoeven op een locatie of bij een persoon. Natuurlijk mogen deze indrukken geen breedspectrumbevindingen zijn (passe-partouts) of zaken die vanzelfsprekend kunnen afgeleid worden uit het voorwerp of foto. Ze moeten ook hier en daar specifiek genoeg zijn om toevalskansen bijna onmogelijk te maken. Een uitspraak zoals "sportief persoon" is gemakkelijk te gokken maar de woning en de omgeving tot in details beschrijven waar hij woont en dat hij daar problemen heeft met een buur om een bepaalde zaak, is al heel wat anders.

Lang geleden was ik onder de indruk toen een vriend die sterk helderziend is, me zei dat ik het ook in mij had. We deden meteen proeven en die slaagden. Al haalde ik er niet zoveel uitspraken uit, ze waren wel specifiek. Ik dacht echter dat het door bijzijn van mijn vriend kwam. 

Jaren later bleek het vermogen voor psychometrie zoals mijn vriend dat gezegd had,  geleidelijk aan meer en meer te kloppen. Eigenlijk zou ik hier een voorbeeld van een volledige reading moeten plaatsen zoals ze allemaal opgetekend zijn inclusief de foto die ik gebruikte als inductor.
Ik kan anders toch maar moeilijk over psychometrie spreken als ik het zelf niet wat zou kunnen. Af en toe deed ik openbaar eens een reading in ons forum. Je kan er een zien op http://auraoasis.123forum.be/viewtopic.php?f=6&t=492 Scroll daarvoor naar beneden tot 2 berichten onder de foto.  
De gebruikte foto staat enkele berichten hoger. Ik heb er heel veel die allemaal woord voor woord bijgehouden zijn en nagetrokken. Het is echter moeilijk om daar een uit te nemen omdat ze allemaal persoonlijke informatie bevatten die niet openbaar bedoeld is.
Het kan heel stom klinken maar ik weet zelf niet goed hoe deze informatie bij me binnenkomt. De grote kwestie is echter, deze op te vangen. 
De tweede kwestie, en met deze vind ik het altijd moeilijk, is het vertalen van de beelden en indrukken naar gesproken taal. Dit vraagt telkens een switchen van bewustzijnstoestand waarna de draad weer moet opgenomen worden. Intussen mogen mijn doorlopende volgende indrukken niet verstoord raken.

Ik denk echter dat iedereen het reeds min of meer in zich heeft. In het tweede deel geef ik een handleiding die je op weg helpt om zelf psychometrie te proberen.


Reacties op deze blog, graag met vermelding van rechtstreekse link: Forum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten