Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

donderdag 2 december 2010

Stemmen van grootvader

Een getuigenis van leven na de dood
Toen ik al zo'n 10 jaar verenigingsleven achter de rug had, waarvan 6 jaar een eigen gestichte vereniging, kreeg ik nog veel getuigenissen toegestuurd. Ik heb er een hele pak verzameld. Hier is een voorbeeld dat goed past bij de nieuwe horizonten van het paranormale met de uitzendingen als psychic kids en paranormale kinderen.

"Ikzelf heb enkele jaren geleden pogingen gedaan om geesten op te roepen. Slechts één keer is het me gelukt toen een vriend van me erbij was. Ik ben er 100% zeker van dat dit geen illusie is, want op een gegeven moment was ik de enige met mijn vinger op het glas. En het bewoog gewoon verder zoals tevoren. Ik denk dat hij een medium is. Kan men die gave ontwikkelen? Zelf zou ik me er graag wat verder in verdiepen. Eén van de redenen zijn de onwaarschijnlijke dingen die in de familie gebeuren betreffende mijn in oktober overleden grootvader.

Mijn grootvader is bijna een jaar geleden overleden. Enkele weken later verjaarde mijn nichtje. Ze werd 5 jaar. Op haar verjaardag, in het bijzijn van het grootste deel van onze familie, gebeurde er iets bizar. Plots zei ze dat iedereen stil moest zijn omdat haar peter voor haar aan het zingen was. Mijn tante werd heel boos en zei dat ze zulke dingen niet mocht zeggen, maar de kleuter werd kwaad en zei dat haar peter in de woonkamer was en voor haar verjaardag een liedje aan het zingen was. Ze zag hem daadwerkelijk staan. Haar moeder was erg kwaad op haar en dwong haar nooit meer over het incident te spreken. Ze zei dat ze niet mocht liegen. Toch bleef mijn nichtje volharden. Daarna heeft ze er geen woord meer over gerept.

Enkele weken gingen voorbij. Mijn moeder was nog steeds erg betreurd over het heengaan van haar vader. Toen ze op een gegeven dag aan het stofzuigen was, gebeurde er weer iets bizars. Haar papegaai begon zoals nooit tevoren te krijsen. Plots werd het koud en hoorde ze haar vader tegen haar zeggen dat ze tegen haar moeder (zijn vrouw) moest zeggen dat ze eens op reis moest gaan. Enkel die woorden. De koude trok weg en de papegaai stopte met krijsen en deed alsof er niets gebeurd was.

Mijn moeder heeft dit met tegenzin tegen haar moeder (die rechtover woont) gaan zeggen, maar het heeft maanden geduurd vooraleer mijn moeder dit tegen me durfde te zeggen (en vooral tegen anderen zoals haar broers of zussen). Ze dacht dat iedereen ging denken dat ze gek werd.

Nu een week geleden heeft ze iets gelijkaardigs meegemaakt. Toen ze in bed lag werd het erg koud. Ze dacht dat ze het venster vergeten te sluiten had en keek of die openstond. Het venster was gesloten en de deur dicht. Uit het niets hoorde ze ineens weer de stem van haar vader. Die zei enkel: "Vergeet je lotto niet binnen te doen" en de kilte trok weer weg.

Het was toen de avond van de 19de. Een dag later in de valavond besefte ze dat ze haar lotto de volgende dag niet meer kon binnen doen voor de trekking. Het was dan immers de Belgische Nationale Feestdag en natuurlijk zijn alle winkels dan gesloten. Ze heeft haar lotto niet meer kunnen binnen doen en wil nu ook niet kijken welke getallen er zijn uitgekomen.

De avond voor ze me dit vertelde zei ze ook nog tegen mijn vriendin en mij dat ze een voorspelling ging doen. Ons eerste kindje dat geboren ging worden zou een jongen zijn, maar dat zou nog enkele jaren duren. Ze zei ook dat ze nog véél dingen wist want dat ze nu haar bron gevonden had. Wat ze er juist mee bedoelde weet ik nog steeds niet, want ze wou er verder niets over kwijt. Ze vertelde enkel nog dat het goede maar ook minder goede dingen waren. Vroeger zou mijn moeder nooit zulke uitspraken over haar lippen durven halen. Toen ik haar vroeg hoe ze dit allemaal wist zei ze dat ze er gewoon zéker van was en dat ze nu bepaalde dingen aanvoelt. Ik begin een beetje bezorgd te raken. Begint ze gek te worden, is ze depressief of heeft ze werkelijk een "bron"? Nochtans wil ik er even bij vermelden is dat ze de laatste maanden veel vriendelijker, medelevender en vooral opgewekter en vrolijker is geworden. Kan je me soms helpen? Weet jij soms wat er gaande is?

Een ander, minder mysterieus incident speelde zich enkele dagen geleden af toen mijn 2 tantes en nonkels met hun kinderen vanop reis kwamen. Toen ze terug naar België vertrokken, toen ze juist opstegen met het vliegtuig, werd het liedje “Unchained melodie” gedraaid. Dit liedje werd afgespeeld tijdens de kerkdienst van mijn peter.

Wat ik vooral griezelig vind, is het feit dat mijn moeder zei dat het telkens koud werd, wanneer ze mijn peters stem hoorde. Vooral na het zien van “The Sixth Sense” pieker ik erover. In de film werd het enkel "koud" als het ging over "kwade" geesten, geesten die wrok of haat koesterden. Mijn moeder zelf heeft nog nooit een gelijkaardige film gezien, behalve “Ghost” dan (waar de "koude" toch niet in voorkwam) Ze heeft ook nog geen literatuur over dergelijke onderwerpen onder de ogen genomen.

Kan je me soms enkele boeken of sites doorgeven die me meer raad zouden kunnen geven en zou je a.u.b je eigen mening over mijn verhaal eens kunnen geven? Ik zou je raad in dank afnemen."

Alvast bedankt, Gl... (ref: 310701)"

Natuurlijk heb ik dan verder contact opgenomen, maar in die periode was er echt nood aan uiting want op tv of in de media werd over deze dingen heel weinig gesproken.
Mogelijk is haar zoontje de incarnatie van haar peter geworden, wie weet?

Denis 

Aura-Oasis
www.aura-oasis.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten