Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

donderdag 28 juli 2011

Donkere schim aan bed?


Schaduwgeest
Een vrouw meldde me donkere schimmen te zien bij haar bed. Ook overdag werden ze gezien. Omdat we nooit zeker zijn over mogelijke voorgestelde gedachtebeelden besloot ik dit ernstig te nemen. Mijn ervaring leert me immers uit vorige gevallen dat er vaak wel iets is, ook al wordt er een psychiatrische diagnose uitgesproken.
Maar dit was hier nog niet het geval. Mocht het slachtoffer psychologische hulp gezocht hebben voor de nachtmerries en schimmen dan zou dat ongetwijfeld anders zijn. Zoals je wellicht wel zal weten bestaan geen geesten in de psychiatrie.

Nadat de vrouw een experiment uitvoerde met EVP opnames waar ze stemmen meende te onderscheiden, was er zeker één opmerkelijk krachtige EVP bij van een mannenstem. Net alsof er iemand dichtbij de micro iets zei. Nadat ze in het stemmenexperiment zichzelf voorstelde, antwoordde er een stem met een naam uit drie woorden. Althans ik denk dat het een naam is. Ik zou niet weten wat die anders zegt al is het heel duidelijk.
Er waren ook nog wel andere EVP's. 

Alhoewel ze schaduwen meldde slaagde ze er niet in een duidelijk fotografisch bewijs te leveren. Ik stelde voor dat ze een camera zou laten opnemen. Het eerste succes kwam van een video-opname bij slecht licht met een verborgen fototoestel. Daar zie je heel snel een schaduw passeren.

Aangezien dit een kleine en zeer snelle figuur was, was de bevinding snel gemaakt. Dit was een van de door mij reeds vaker beschreven schaduwgeesten. Je ziet enkel een omtrek van een donkere menselijke omtrek, ze zijn snel en ze zijn klein. In vorige observaties leerde ik al dat ze je energie komen stelen en heel vaak voorkomen terwijl ze hoofdpijn opwekken. Bij de slachtoffers worden vaak ernstige vermoeidheid en hoofdpijn gemeld. Ik vroeg dit na en dit was daar ook het geval.

Ik stelde voor om een webcam te laten opnemen. Dit leverde unieke beelden op. Dit van een potzwarte vlek die plots voor de camera verschijnt, tot een elektrisch blauw lichtverschijnsel dat zich snel eens voor de lens laat zien. Schaduwfiguur, schaduwvlek, lichtverschijnsel, het gaat wel om hetzelfde verschijnsel aangezien ze samen voorkomen.

Ook laat zich op een andere video-opname de vorming van een witte mist zien. Een ectoplasma dat evenwel snel ook weer verdwijnt. Dit gaf me zekerheid dat het hier wel degelijk om een geest ging.

De vrouw had ook last van "the old hag syndroom" of zoals wetenschappers het noemen "slaapverlamming", want geesten bestaan natuurlijk niet in hun jargon. Het gaat om een beleving van een schaduwfiguur die in je kamer bij je komt terwijl je zelf angstig verlamd ligt (niet altijd). Vaak gaat de schaduw dan levensecht op je borst zitten en wordt een gewicht gevoeld. De beleving is zeer realistisch.
De verklaring van slaapverlamming volstaat niet volgens mij maar wie ben ik...

Ik heb wel al opnames gezien tijdens slaapverlamming waar een voorwerp dat totaal buiten bereik van de slaper stond, verschoof en op de grond tuimelde. Dit is geen slaapfenomeen meer maar iets paranormaals.

Op een morgen had ze weer een aanval en het was heel goed dat ze gehoor gegeven had betreft het voorstel van mij, om ook nachtopnames te maken met de webcam. Daarbij ontstond een opname waarbij je onmiskenbaar een donkere schaduw van het bed ziet opstaan en ziet weggaan.
In totaal werd er een indrukwekkende hoeveelheid videomateriaal verzameld zonder dure apparatuur. De verwachting dat er wellicht niets te zien zou zijn, is hier verbluffend overtroffen.

Ook werd er een filmpje gemaakt van haar hond die normaliter op het bed slaapt en begon te grommen en te blaffen. Je kan zien hoe hij van het bed gedreven wordt.
Een opname van enkele uren nadien toont zijn pogingen weer zijn slaapplek in te nemen maar het is duidelijk dat hij niet durft. Hij bekijkt het eens van alle hoeken rond het bed.

Wat er echter exact aan de hand is weten we nog niet onfeilbaar zeker. We kunnen veronderstellingen en filosofieën maken maar dan zijn we misschien totaal mis. Zo zou je kunnen denken dat er iets in de woning aanwezig is, maar dit klopt logisch gezien niet omdat ze het al had op vorige woonplaatsen ook. Het lijkt dus iets rond haar wat het heel moeilijk maakt om daar vanaf te geraken.

Dan moet je nog rekening houden met andere verklaringen zoals RSPK (door stress geïnduceerde poltergeistachtige verschijnselen) en eigen onbewuste uittredingen. Geen van beide lijkt me omwille van de eigenschappen het geval te zijn.

Voor ik afsluit wil ik er nog de aandacht op vestigen dat "the old hag syndroom" niet het hoofdverschijnsel is, maar een die er bijgekomen is. 

Zo... wie of wat is het en hoe geraak je er vanaf? Daar buigen we ons momenteel over maar eigenlijk zou dit best kunnen gebeuren terwijl die rond haar is. Waar niets is kan je niets doen. Ik bedoel, ik denk dat het niets met de woning te maken heeft maar met haar.
Er wordt nog aan gewerkt.

Meer weten en meer filmpjes? geschiedenis en video's

24 opmerkingen:

  1. Dat is iets heel iteresant ik ben meer voor duisternis zoals scimmen en demonen ik ben volop aanhet studeren voor alle demonen namen te kenen en wat hun kenmerken zijn en hier kan ik ook wat leren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind dit wel interesssant, wist niet dat er een benaming voor bestond, old hag syndroom..
    Ik heb namelijk ook al enkele van die dingen meegemaakt. Lig ik te slapen en dan ineens is het net of er kat op men bed springt en zich onderaan mijn benen nestelt ( geen idee hoe ik weet dat het een kat is, ma komt gewoon in mijn hoofd op als ik dit voel )

    Ook heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en dan is het net of er een zwarte schim van een man met een hoed aan mijn bed sta, ik voel me dan zo begluurd en toch wel angstig... Het engste vind ik als ik dit gevoel overdag krijg, het gebeurd niet veel maar jaagt me iedere keer de stuipen op het lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manuke

      Ik denk wel dat er rond u iets aanwezig zal zijn. De angst is evenwel niet nodig maar voor velen is die er gratis bij. Ik ken echter mensen die er geen problemen mee hebben zeer duidelijke verschijningen aan bed te zien. Ze zijn het gewoon.
      Uw ervaring, voor zover ik op je beschrijving kan voortgaan, is het niet geheel gelijk aan The old hag. Het is meer het type van schaduwpersoon, meer bijzonder "hatman"

      Meestal is dat geen verschijnsel dat met de woning te maken heeft.

      Verwijderen
    2. Ik en mn vader hebben het zelf meegemaakt ik zag een klein gewaad heen en weer door de kamer lopen mn vader werd vastgehouden op bed zonder enige leugen

      Verwijderen
  3. laat maar even een berichtje achter laten.., sinds een paar weken meestal tussen 12 en 3 worden ik en me moeder bezocht door een zwarte shadow, in het begin was het niet zo opvallend, het huis voelde wat kouder aan, het kraakte een beetje maar since gisteren heeft dit persoon zich laten zien, het was rond 2 uur snachts, ik wieg mijzelf een beetje in slaap(doe ik al sinds ik een baby ben) en vanuit me ooghoek zag ik iemand staan,het duurde maar een seconde maar eens in de zo veel wieg bewegingen zag.ik hem weer, steeds een stukje dichterbijder, maar nooit nam hij of zij een stap binnen me kamer, mijn familie heeft dit zulk dingen, het merken of aan voelen van deze mensen, het was vanacht.rond 12 dat mijn moeder haar sigaretje wou roken tot ze de woonkamer in liep en de schim in de tuin zag staan, bijden hebben we laten merken en vertelt dat hij nie welkom is, wat normaal gesproken altijd werkt,..bij deze niet, het bidden werkte tevens ook niet, en hoewel andere bezoekers vertrouwt aan voelden,zo als gelievden of naasten, voelt deze intimiderend dreigend en ongemakkelijk aan, tis nu 5 uur in de ochtend maar ben niet instaat te slapen, wat moet ik hier mee?
    nigel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogelijk is er wel iets. Ik zou het nog wat opvolgen en zo duidelijk mogelijk proberen omschrijven in een logboek.
    Om hierover te oordelen heb ik te weinig info maar afgaand op wat je schrijft kan het om een tijdelijke waarneming gaan, die vaak weer opeens ophouden.
    Ik neem aan dat je daar al een geruime tijd woont en het dus niet eigen is aan de woning en ook niet aan jezelf.
    Dit komt voor ja, soms zeer duidelijk en zeer overtuigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had laatst een droom teminste ik denk dat het een droom was ik weet niet wat het was.. maar ik stond in de hoek van me kamer daaruit zag ik mezelf in bed liggen met een zwart wazige schrim naast me .. toen ik wakker werd was ik erg misselijk en voelde ik me totaal niet goed alsof ik moest overgeven.. ik weet niet of u hier meer over weet ..??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was geen droom maar een uittreding. De donkere schim is niet zo goed en wou mogelijk je lichaam innemen terwijl je er zelf uit was. Als je verder geen waarnemingen meer hebt van vreemde zaken is het oke.

      Verwijderen
    2. Brrr ik krijg er terug rillingen van als ik dit hier lees.
      Ik heb 2 weken geleden ook iets meegemaakt wat ik nog niet kan plaatsen. Ik werd 'wakker' of sliep nog, ben er niet uit wat het juist was, en ik kon me helemaal niet bewegen. Ik was me ervan bewust en zei in mezelf 'kom op, beweeg jezelf en roep zo hard je kan'. Wetende dat ik wakker was en toch het gevoel had te slapen. Ik was me er echt overtuigd van bewust dat ik toch moet kunnen bewegen en roepen omdat il 'wakker' was. Ik kreeg opeens geen adem meer, er was iets mij aan het stikken. Ik voelde een druk op m'n borst en iets tegen m'n keel. Ik kreeg geen adem en ik wilde me er zo hard tegen verzetten. Ik wilde recht komen en naar adem happen. Ik was zo kwaad dat iets me wilde stikken, ik voelde me zo ontzettend kwaad worden dat ik zo hard duwde dat ik opeens naar de badkamer vloog en op de grond viel (badkamerdeur is 1,5m van ons bed vlak naast mij en de deur is altijd toe als we slapen maar toen open).... Ik kreeg een vreemd gevoel, ik leek te zweven en vloog al zwevend en botsen op de grond tegen de deur zodat hij openvloog (wat zo raar was want de deur was toe en nog steeds toen alles voorbij was). Op dat moment waar ik tot nu toe nog steeds niet aan uit kan...kwam onze zoon binnen (niet echt) en riep me 'mama wat doe je daar, wat is er gebeurd?' . Ik riep en toch riep ik niet, het was eerder telepathisch dat ik hem waarschuwde om weg te lopen. Ik riep in m'n gedachte. Toen dat gebeurd was, keek ik naar m'n bed en zag iets op bed zitten op z'n hurken. Een schaduw, iets zwarts,...ik weet niet wat, het was troebel zicht dat ik had. Ik leek zwevend naar bed te gaan en voelde een lichaam, ik voelde benen en dat waren mijn benen!! Ik voelde en zag mezelf in m'n bed liggen. Vooral voelen want het licht was troebel, echt vies. Ik wilde dat ding van me af trekken. Ik was zo ontzettend kwaad, ik wilde dat vies ding uit/van mij trekken. Het leek in m'n mond te gaan en ik was zo hard bezig met het wegtrekken dat ik opeens wakker werd. Ik was verschrikkelijk bang. Ik voelde een angst dat ik mezelf niet dierf bewegen. Ik voelde dat ik me wem terug kon bewegen maar dierf niet. M'n gezicht was nog onder de lakens en zo ben ik stokstijf blijven liggen. Na een 5 minuten denk ik, ben ik als een gek rechtgesprongen en naar beneden gespurt! Het was 7u 's morgens. Ik deed alle lichten aan die er maar waren. Ik ben beginnen huilen uit angst, ik heb nog nooit die doodsangst gevoeld. Ik belde direkt m'n man op die aan jet werken was. Ik dacht eerst dat er iets ergs gebeurd was met hem en dat zijn geest of ziel me wilde wakker maken om me te waarschuwen dat ik moest komen. Ik dacht dat hij overleden was en me zo wilde waarschuwen. Maar hij zou me toch niet willen stikken?!? Hij was dus in orde. Ik was er zeker van dat ik niet gedroomd had. Er was iets aanwezig in onze kamer!! Il voelde het kwade, echt zo evil...ik voelde iets duister. Ik ben toen als een gek m'n kat gaan nemen en samen zo snel ik kon, naar de zolderkamer gelopen waar m'n zoon sliep. Ik voelde me zo angstig, zelfs de kat deed raar en wilde eerst niet mee. Heb meteen het licht aangedaan en was nog nooit zo opgelucht dat hij ongedeerd was. Ik begon te huilen als een klein kind (ben 35 en de zoon is bijna 14) en vertelde maar dat ik een nachtmerrie had. Ik heb de dagen erna een doodsangst gehad van de duisternis, donkere plekken en zeker in onze kamer. Ik voelde dat er iets geweest was en ben daar nog altijd zeker van. De nacht erna ben ik zo dicht ik kan bij m'n man gaan liggen met m'n gezicht naar hem. Met de badkamerdeur open zodat er maanlicht binnenkwam. Ik dierf nooit naar de andere kant kijken. Ik had het gevoel dat ik in het oog gehouden werd, ik dierf m'n been zelfs niet strekken. Zelfs niet op m'n rug liggen, pas paar dagen later. Maar kan dit echt geen droom zijn...als ik onze zoon zag binnenkomen, dat is toch een droom?

      Verwijderen
    3. Dit lijkt verwarrend voor u omdat het eigenlijk een astrale projectie was. Die werd mogelijk geïnduceerd door angst en het feit dat je weg wou maar niet kon.
      Ontmoeting met je zoontje is in die geestelijke toestand mogelijk want hij zal mogelijk ook astraal komen kijken zijn.
      Het verschil met een uittreding zoals bij een nabije doodervaring is dat je werkelijkheid die je waarneemt als je uit je lichaam bent, hier niet altijd exact klopt. Een deur die aan de verkeerde kant zit, open of dicht staat en dergelijke kunnen daarbij. Bij zo'n volledige uittreding kan dat niet maar nu is je wakkere geestelijk lichaam nog verbonden met je sluimerend bewustzijn.
      Bij iedere soort uittreding kan je geesten of schaduwfiguren zien als die aanwezig zijn. We zijn er nog in geslaagd om deze dingen meermaals via een webcam of bewakingscamera vast te leggen. Ook huisdieren reageren hierop en kan je ook zien op de bewakingsbeelden.

      Veel mensen hebben dit eens enkelmalig. Er zijn er ook die dit herhaaldelijk ervaren en het is erg lastig om die kwijt te raken. Het is vaak vooral zeer beangstigend.

      Verwijderen
  6. Dus een astrale projectie is ook een uittreding maar dan van de geest? Dus m'n zoon kan/deed dit ook dan? Kan ik hem dat vragen of zou hij dat niet meer weten? Ik snap nog niet goed wat het juist wil zeggen. Daar zal ik nog wat over moeten opzoeken. Of is het uit angst dat ik dit hallucineerde of was er echt iets op me? Ik vind het beangstigend dat er zo iets mij aan het stikken was, dat ik het kwade voelde dat mij precies dood wilde. Ik wil je alvast hartelijk bedanken om de tijd te nemen om te antwoorden. Het is heel belangrijk voor me en waardeer het enorm. Ik probeer het een beetje te begrijpen wat gebeurd is. Maar dan een niet medische reden want ik ben er van overtuigd dat dit echt was. Moet ik me om iets zorgen maken? Het is niet dat het kan uitgelokt worden? Ik ben akkoord met het feit dat het super beangstigend is!! Bedankt, mvg Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zoon kan die uittreding onbewust gedaan hebben in zijn slaap. Dromend dus. auraoasis@hotmail.com voor meer info.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,
      Het is eventjes uit m'n gedachte gegaan omdat ik dit bewust wilde vergeten door m'n angst. Ik heb deze pagina altijd heel goed bewaard omdat ik er op terug wilde komen. Ik ga u een mailtje sturen. Alvast bedankt!
      Mvg, Angie

      Verwijderen
  8. Ik zie ze al mijn hele leven, schaduwen , of the old hatchback of hoe jullie hem ook noemen, n zwarte losse geest die idd druk op je lichaam geeft, voel ze, spreek met ze. Ik weet niet beter, niets om bang voor te zijn. Je hebt enkel n probleem als je er bang voor bent, dan kan het verergeren, en kom je niet meer los van dat statische elektrischiteitgevoel dat je uit je slaap houdt.aan de hand van dat gevoel kun je zij lokatie namelijk bepalen.het enige wat helpt is dat je je voorstelt dat je vanbinnenuit je lichaam een gouden hek uit het niets laat uitdijen totdat het volledig rond je lichaam is en je afschermt, je kunt dit in gedachte ook met je slapende kinderen doen, dat is verstandig omdat ze energie vreten en anders je kinderen moe wakker worden, je kunt in gedachte ook door je huis lopen door plafonds gaan en voelen waar iets zit, dan laat je je gouden kooi zo uitdijen dat het alles als het ware uit je huis duwt, elke keer als het terugkomt kun je dit doen.ook kun je zwarte stippen waarnemen, net alsof het vliegen zijn, of het omgedraaide, namelijk een lichtpunt zo groot als een speldenkop, of n lichtbol die oplost in het niets etc.je kunt ook vragen stellen als je wilt, maar dan moet je je focussen op een deel midden in je hoofd, niet denken, gedachteloos blijven en dan komt het vanzelf in een heldere foto of een antwoord naar je toe, vaak flarden,soms zie je ook licht als een zwakke tl buis,ik weet nog altijd niet wat t is, maar heb wel een vermoeden, het is voor mij zo gewoon geworden dat ik er niet koud of warm meer van word. Ik vraag me alleen af wat het nut ervan isI, soms raken ze je aan en voel je een statisch elekriciteitsgevoel of steekt iets scherps in je voetzool, ik zie en voel t al mijn hele leven maar zelfs nu kan ik t nog niet helemaal thuisbrengen , al heb ik wel een groot vermoeden wat het is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sam,
      Zo knap van je dat je je angsten kan omzetten! Ik herinner me vooral de super angst dat ik ervaren had die nacht. En de nachten erna ook! Ik heb het niet meer gehad maar als het nog eens voorvalt, wil ik het wel wagen. Maar op het moment dat je die verstikking voelt, moet ik me dan dat gouden hek gaan inbeelden en dan zou het over gaan? Ik zou zelf graag open staan om te praten met geesten enzo maar zoals die nacht was het toch beangstigend dat het me wilde stikken.
      Wel fijn om ke verhaal te lezen! En over dat gouden hek naar je kinderen toe, ga ik me ook eens proberen.
      Groetjes Angie

      Verwijderen
  9. Sam, uw inzicht en je ervaringen zijn exact zoals ik het bedoel. Eigenlijk ben je ook gedeeltelijk uitgetreden wat vaak voorafgegaan wordt door een irriterend geluid. Je kan je idd. beter beschermen door ervoor te zorgen dat je aura (bescherming van jezelf tegen anderen) uitbreidt en je cocoon groter wordt. Wat je hier allemaal beschrijft herken ik volledig en ik begrijp dus perfect wat je bedoelt en meemaakt.
    Je hebt blijkbaar het vermogen geesten waar te nemen. Dit is een hele goede reactie. Je ervaringen kloppen volledig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste, mijn vriend heeft sinds kort continu nachtmerries. We zijn bezig met kindjes via het ziekenhuis en het ligt aan hem. Ik neem hem niks kwalijk. Maar sinds kort zij er 4collegas bevallen en sindsdien ziet hij iets uit zijn nachtmerries continu. Ook heeft hij geen leuke herinneringe aan vroeger. Hoe kan hij dit weg krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nachtmerries zijn iets anders dan dit type waarnemingen in bewuste toestand.
      Terugkerende nachtmerries hebben meer te maken met persoonlijke angsten die je in je droom hebt en deze niet kan oplossen. Bedenk een oplossing in wakkere toestand en neem die mee in je droom.
      Bijv. bij een valdroom kan je je besluit inprenten dat je dan droomt en dus ook kan gaan zweven als je de armen spreidt. Op de duur zal dit de valdroom laten verdwijnen na enkele malen zacht geland te zijn.

      Verwijderen
  11. Beste, mijn vriend en ik zijn via ziekenhuis bezig met kinderen. Maar sinds dat we icsi zijn begonnen heeft hij continu dezelfde nachtmerries. Nu vorige week is het fout gelope en ziet hij iemand uit zijn nachtmerries. Nu ook geen goede herineringe aan vroeger. 4collegas bevalle wat kan hij er aan doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet met zekerheid duidelijk wat je ervaart maar waarschijnlijk bedoel je dat hij overdag iemand ziet.
      Wat je bedoelt met de laatste zinnen is me niet duidelijk, de herinneringen aan vroeger en de 4 collega's.
      Het ligt er ook aan of hij er iets wil aan doen en of die open staat voor paranormale verklaringen. Ik zeg niet dat dit absoluut paranormaal is maar het kan wel zeker. Vaak is dit na te gaan.

      Verwijderen
  12. Beste Psychical. Vanacht stond er een zwarte schaduw aan mijn bed. Ik werd even wakker maar viel toen weer in slaap. Daarna zag en voelde ik de schaduw letterlijk mijn lichaam in stappen. Via een gebed te lezen en een reiki cirkel om me heen te plaatsen kreeg ik het er uit en werd ik wakker. Was de hele dag moe. Vanwege mijn man zijn baan zitten we vaak op andere plekken. Verhuizen veel. Om de paar jaar zie ik die schaduw weer en altijd in onze slaapkamer en bij mijn kant. Ik ben heldervoelend en voel altijd energie. Ook voel ik aanrakingen of hoor ik soms dingen. Dit is niet erg. Alleen wil ik heel erg graag af van die zwarte schaduw. Zeker als het de lichaam indringt en de slaap verstoort. Hoe kom ik er vanaf? Bijvoort baat dank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zit blijkbaar met een entiteit. De vermoeidheid komt er ook van. Misschien kan ik je helpen http://users.telenet.be/aura.oasis/contact.htm

      Verwijderen
  13. idioten entiteiten en demonen en zwarte schimmen zijn hallucinaties. die komen dus door je eige hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Owww, aan zo'n eenvoudige verklaring had ik niet eens aan gedacht. En weet je ook hoe ze soms als schimmen op video voorkomen of hoe de objecten bewegen waar iemand een bewakingscamera op zijn bed richtte? En hebben honden dan gelijkaardig hallucinaties?

      Verwijderen