Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

vrijdag 8 juli 2011

Verslaving en BDE

Overleden maar verslaafd
Hoe de bijna doodervaring verloopt heb ik vroeger al voldoende omgeschreven na alles van de onderzoekers ingestudeerd te hebben. Ook werden mijzelf al veel persoonlijke  ervaringen gemeld.  Als je erom bekend bent om in het paranormale te geloven is men eerder geneigd zijn ervaring met je te delen. 

Ook heb ik er als voorzitter van aura oasis vzw, vaak voordrachten laten van geven door bekende gastsprekers , onder andere door dokters en ervaringsdeskundigen . Ik heb daar nog audiocassettes van want iedere voordracht nam ik op. Destijds hadden die voordrachten nog kwaliteit en ging het niet om hun boek, cursus of hun product te verkopen. 
Enkele bijzondere bijna doodervaringen zijn, dat je als blinde, in je levensfilm verklaard ziet waarom je blind was geboren, je op een oorlogslocatie neergeschoten werd en getuige was van de uittreding van je vriend ziet die ook neergeschoten werd in hetzelfde strijdtoneel. 

Ook bevroeg ik wereldwijd persoonlijke zelfmoord bijna doodervaringen om te weten wat er gebeurt bij zelfmoord en andere speciale situaties. Toen begonnen anderen ook in te zien dat er een verschil was in sommige eigenschappen en deed men apart onderzoek naar BDE van zelfmoord. 

Toch is er nog onontgonnen terrein voor vele andere speciale situaties. Zo las ik deze week in de krant hoe een ongehuwde moeder verongelukte terwijl haar kindje het gelukkig haalde. Ik vroeg me af of de moeder door deze omstandigheid wel naar het licht zou gegaan zijn en haar kind wilde loslaten, wat ik erg onwaarschijnlijk acht. 

Naast wat een schrijver zoals Jozef Rulof schreef over zijn geestelijke verkenningen met zijn gids, weten we echter heel weinig over aan drugs verslaafde personen. Als je dit onderwerp wil bestuderen mogen het al geen personen zijn die zelfmoord pleegden want dan speelt de zelfmoord al een grote rol om te weten of het klopt. 

Vaak wordt bij nog levende zwaar verslaafden, de druk enorm hoog om aan hun broodnodige drug te geraken. Hebben ze die niet, dan beleven zij immers zeer zware afkickverschijnselen die ze als onmenselijk ervaren. 
Vaak geraken er daardoor velen zo in de knoei dat ze noodgedwongen in de criminaliteit belanden, om hun drugs te kunnen betalen. In sommige gevallen zit er blijkbaar voor velen niet meer op dan zelfmoord te plegen als ze aan een uitzichtloos bestaan niet meer kunnen ontsnappen. 

De verleiding om in die omstandigheden bij de BDE naar het licht te gaan is niet zo groot meer. Daarom is de bovenstaande afbeelding geen licht maar een zon boven een vulkaan. Men moet dingen loslaten waarvan men zo extreem afhankelijk was.

Jozef Rulof spreekt ook over overleden alcoholverslaafden die in een café proberen van een andere zijn drank te drinken. 

Nu kan je zeggen dat deze stoffen toch enkel de fysieke hersenen beïnvloeden tijdens het leven. Dit klopt voor de lichamelijke afhankelijkheden maar niet voor de geestelijke. 

Via spiritisme heb ik al meer dan eens verslaafden ontvangen die evenwel ook zelfmoord hadden gepleegd. 
Spiritistisch kwam ooit onverwachts iemand door, die zelfmoord had gepleegd. Hij beweerde een collega te zijn en ik kon echt niet denken wie dat zou geweest zijn. Pas na de sessie begreep ik dat ik die enkel kende zoals iedereen deze noemde, bij zijn bijnaam.  Toen zijn voornaam doorkwam kon ik niet denken wie het was. Er bleek idd een alcoholverslaafde collega zelfmoord gepleegd te hebben met de correcte naam die mij onbekend was.
Ook heb ik voor anderen nog sessies georganiseerd die familie in contact bracht met hun familielid die zelfmoord had gepleegd. Ook daar bleek 2 keer een drugsverslaving achter te zitten. Dit gaf ten minste één op als onthulling voor de reden van zijn zelfmoord. Bij de andere was het geweten. Beiden waren ook aardgebonden gebleven. 

Net zoals de verongelukte moeder van het kindje voor een moeilijke beslissing komt te staan bij haar BDE zal dit bij een drugsverslaafde ook zo zijn. Het Licht van de Bijna Doodervaring verplicht je niet om over te steken en sommigen voelen zich weerhouden. Dus al deze afhankelijkheden kunnen redenen voor aardgebondenheid zijn. 
Als entiteiten zullen ze waarschijnlijk door hun geestelijke nood nog steeds drugs willen zoeken. Eens ze begrijpen dat dit niet meer kan, zullen ze waarschijnlijk proberen bij een trippende druggebruiker binnen te komen. Dit is misschien de verklaring waarom er zoveel psychosen zijn na zwaar druggebruik. 

Heel spijtig dat ik nooit in detail heb gevraagd hoe ze zich in hun aardgebonden toestand voelden maar het lijkt me logisch dat dit niet comfortabel is en eens ze weg zijn van de tunnel, ze niet vanzelfsprekend nog de overstap kunnen maken zonder dat ze geholpen worden.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten