Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

zondag 28 november 2010

Uittreden

Even was ik geest.
Bij een ongeval hoorde ik eerst een zeer irritant bijengezoem in mijn hoofd. Dat was erg luid tot het ineens ophield, ik wist toen nog niet waardoor. Het verhaal heb ik al eens diepgaand uitgeschreven en je vind het hier.

Maar ik herhaal het even kort in de grove lijnen:
Na het gezoem, volgde in de persoon die de hulpdiensten ging bellen. Als hij net de telefoon neer legde hoorde ik de 100 al waardoor ik dacht "dat kan toch niet zo snel?" en stelde me te kijken vooraan aan de straat en idd, daar kwamen ze net door de bocht gereden. Bij het uitstappen liepen ze me bijna omver en moest ik opzij springen.
Ik weet dat ik nog gekleed was tijdens de uittreding maar besefte dat alles wel heel snel ging. Zo snel als de gedachte stond ik bijv. aan de straat. Bij velen gaat het zo en men hoeft zelfs niet altijd in bewusteloze toestand te zijn.

Zo heb ik een verhaal dat ooit in het vroegere forum gepost is, waarbij iemand met een hartaanval die naar haar werk reed, plots in de passagierszetel naar zichzelf keek die haar tot aan het werk reed waar ze gevonden werd. Zelf plopte ze daar op dat moment terug in haar lichaam. Iemand had haar gered via haar eigen lichaam want anders zou het te laat geweest zijn.

Ik heb ook een verhaal van iemand die aan het fietsten was en die zichzelf ineens vanuit de hoogte zag.

Ook lees je dat veel bij bijna doodervaringen. Het is vaak een der eerste elementen.

Een tweede categorie uittredingen vinden we best omschreven bij Robert Monroe. Dit zijn spontane uittredingen die hij leerde oefenen. Dat is natuurlijk het ideaal maar niet iedereen kon het leren zoals hij dacht. Hiervoor moest hij met zijn workshops overstappen naar astrale projecties. Verkennen door je voor te stellen dat je ergens bent en er lucide kan waarnemen. Dat is niet hetzelfde. Iedere nacht hebben we trouwens ook zoiets, dromen. Zo zijn vooral visionaire dromen die zelfs in de tijd vooropgelopen hebben. Dit doet nadenken omtrent de aard van onze werkelijkheid. Tijd en ruimte is iets dat vanuit het nu verbonden is. Velen hebben de methode van Monroe proberen oefenen maar weinig slaagden. Degene die slaagden waren nog het meest die, die in ontspannen toestand gewoon vroegen hun uit hun lichaam te trekken. De echte uittreding, de aardse dus, komt vaak alleen voor bij bijna doodervaringen. Eigenlijk ben je op dat moment een spook. Toch zijn er ook mensen die niet geheel vast in hun lichaam zitten. Ze zitten er slechts losjes in en hun bewustzijn is deels fysiek, deels astraal. Hierdoor kunnen ze anderen waarnemen of kunnen ze stemmen horen van aanwezige entiteiten. Deze beseffen dat ze met deze persoon kunnen communiceren en binden er zich vaak aan omdat die een lichaam heeft.

Zo bieden uittredingen de sleutel tot het in elkaar vallen van veel verschillend geachte paranormale fenomenen, zoals bijna doodervaringen, spookervaringen, aardgebonden entiteiten en andere.

Aura-Oasis
www.aura-oasis.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten