Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

zondag 6 maart 2011

Spokend huurpand 2

Hevige activiteit!

Vervolg van spokend huurpand 1

De dag erna bleek er ook een andere langs te komen. Volgens die waren het demonen en zouden ze daar nu eens wat gaan meemaken. In de praktijk was het net andersom en begon het daarna geheel uit de hand te lopen.

Na het besluit om te verhuizen, verbleef er niemand nog in de woning en toen zij een keer binnen kwam om te kuisen voor verhuis, bleken de schuiven volledig uit de kast te zijn getrokken.

Ook bleek het bad vol water te staan wat zeker zo niet achtergelaten was.  Ook ging een deur open terwijl ze er was en dat was allemaal teveel geworden.
Ze was er snel weer buitengegaan en durfde er niet meer alleen binnen.

De man had ook iemand horen binnenkomen langs de voordeur en dacht dat het haar moeder was. Er was echter niemand. 

Ze hadden al besloten te verhuizen maar het duurde nog een tijd. Daarom werd ik gevraagd terug te komen. De demonverjager had een grote mond gehad maar het was ook al geweest. Demonen zijn immers duivels en ik geloof zelf ook niet zo in die horrormonsters die uit de hel gekropen zijn om ons het leven zuur te maken.

In werkelijkheid zijn spoken gewoon geesten, gewoon overleden personen die door trauma of om een andere reden hier waren blijven vastzitten en niet naar het licht waren gegaan. Aangezien ik gelijk kreeg dat het daarmee niet zou opgelost zijn, ging ik terug. 

In ieder geval leek het agressief geworden te zijn. De geest had zich aan de man vertoond als een zwarte schaduwfiguur en ze waren heel bang geworden. Ik had dus gelijk gekregen. De agressieve aanpak van de man die ze eens ging verbannen had een omgekeerde uitwerking gehad. De voetstappen waren evenwel een tijdje niet meer gehoord. Toch waren er andere voorvallen en daarom werd ik teruggevraagd.

Toen ik terugging bleek een lamp aangeschakeld te zijn en kon je die niet meer uitdoen, aan geen van de twee dubbele richting schakelaars, welke je nu ook eerst in een andere stand zette. Dat hadden ze daar nog niet gehad. Er haperde niets aan de schakelaars die deugdelijk werkten, er was geen andere lamp gehangen noch iets anders aan gedaan.

Ik controleerde de uitgetrokken schuiven en die waren best zwaar en kon je niet zomaar uit de kast halen. Het was met een optilsysteem. Ze waren eruit getrokken alsof iemand iets doorzocht. Dat deed me ook weer denken aan de wijd openstaande deuren van de kleerkast, vorige keer.

Dit keer zou ik het evenwel proberen afronden met dringende oplossing erbij. Ik wist intussen welk type spokerij het was en wat er zou moeten gebeuren. Het was duidelijk een residuele spokerij. Deze bleek een oorlogsgeschiedenis te hebben en ik zou daarop inwerken.

Ik besloot evenwel nog wat foto's in de woning te maken om vast te leggen waar alles stond en zou dit zonder flits doen. Door flits kunnen orbs verschijnen terwijl het enkel stofjes zijn die het flitslicht weerkaatsen.
Daarom had ik statief mee. Ik zei dat ik de foto's ging maken bij het beschikbare lamplicht en net gezegd knapte de lamp boven ons hoofd stuk sprong.
Vóór we uiteindelijk een nieuwe lamp geplaatst hadden en ik dus kon beginnen, zag ik op het moment dat ik dat zei dat de lamp aan het plafond plots bewoog. Alsof iemand tegen de lamp had geklopt. Deze hing immers gewoon aan de stevige draden en toen ik checkte konden die niet zo gemakkelijk bewegen. Daar leek wel degelijk tegen geklopt. Het leek erg op een poging deze lamp ook stuk te maken.Ik kon dit goed zien door het licht van in de keuken die de living verlichtte.

Ik nam de foto's in de living waarna men mij wees op de klok op de kast die zonder dat er een batterij inzat ineens was gaan gaan en zelfs gebeld had. Je kan die ook een alarm instellen.We keken of er een batterij inzat en die was er niet.

Men had de batterij uitgenomen omdat enkele dagen ervoor het uurwerk ineens was gaan bellen. Men had het afgezet maar een half uur later belde het opnieuw. Daarom had men de batterij eruit gedaan.

Om die reden besloot ik ook te filmen. Ik zette de camera op statief en zag tot mijn verwondering dat het filmbeeld de hele tijd op en neer ging. Dit was nog nooit gebeurd en het was wel duidelijk veel. Bovendien was de camera even meegedraaid terwijl ikzelf in beeld was en voorbijliep. Dit terwijl de camera op een zwaar statief goed gefixeerd stond. Dit kan niet liegen, het staat op de opname!

Toen ik de living verliet langs een dubbele deur waarvan een deel openstaat werd er op het moment dat ik die deur passeerde, net naast mijn oor, een enorme klop op gegeven. Dat was geen klein geluid, zeker niet als het bij je oor is, maar het staat ook op een opname.
Maar er was nog meer:
  • De deur van de keuken bleek opnieuw open te staan. Deze keer was het zeker dat ze dicht was.
  • De babyfoon bleek even aan en uit te gaan en het was niet het geluidslicht.
  • Ook de display van de microgolf bleek even aan te gaan waarna het weer uitging.
  • Van de ijskast klok een geluid zoals van een ijsblokjesmachine, alleen was er geen ijsblokjesmachine aan.
  • Op de slaapkamers was er tussen de ene slaapkamer en een andere een temperatuursverschil van 2 graden. Dit is niet imposant maar is ook niet te verklaren omdat alle deuren openstonden er er geen verwarming opstond. Ook hing er een geur op de kinderkamer. Alsof er niet iemand gerookt had. Er rookte niemand.
 Wordt vervolgd in Spokend huurpand 3

Aura-Oasis  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten